Univerzalni katalizatori

Kako kupiti odgovarajući zamenski katalizator i po kojoj ceni?

Univerzalni katalizator

Cena univerzalnog katalizatora

Za automobile sa EURO3 i EURO4 motorom kod nas možete kupiti zamenski katalizator po ceni od 60 do 180EUR.
U ceni nije uračunata montaža.

Ovo su EURO norme za najčešće modele automobila u Srbiji

Modeli sa EURO3 normom:

  • Fiat Punto 2 1.2 12V od ‘99-
  • Fiat Bravo/Brava 1.6 16V od ‘99-
  • Fiat Stilo 1.6 16V od ‘99-
  • Fiat Doblo 1.6 16V od ‘00-
  • Fiat Doblo 1.9d od ‘00-
  • Alfa 147 1.6 16V ‘01-
  • Opel Astra G 1.6 16V ‘00-
  • Opel Corsa C 1.0/1.2/1.4 ‘00-
  • VW Polo 1.0/1.2/1.4 ‘00-
  • VW Golf 4 1.4 16V ‘00-
  • VW Golf 4 1.6 16V ‘00-
  • VW Passat B5 1.8 ‘00-
  • Škoda Fabia 1.2 ‘00-
  • Škoda Fabia Combi 1.4 ‘01-
  • Škoda Octavia 1.6 ‘01-
  • BMW E46 318 ‘98-
  • Ford Fiesta 1.3 ‘99-
  • Ford Fiesta 1.4 ‘99-
  • Ford Focus 1.6 ‘98-
  • Dačia Logan 1.4 ‘04-
  • Renault Clio 1.2 ‘98-
  • Renault Clio 1.4 ‘98-
  • Renault Megane 1.6 16V ‘99-
  • Peugeot 206 1.1 ‘98-
  • Peugeot 206 1.4 ‘98-
  • Peugeot 307 1.6 ‘01-
  • Citroen C3 1.0/1.4 ‘02-
  • Citroen C4 1.6 ‘04-
  • Mazda 3 1.6 ‘03-
  • Toyota Yaris 1.0 ‘99-
  • Honda Civic 1.4 ‘01-

Modeli sa EURO4 normom:

  • Fiat Grande Punto 1.4 ‘05-
  • Fiat Bravo 1.4 ‘08-
  • Fiat Panda 1.3 Mjet ‘03-
  • Fiat Doblo 1.6 Mjet ‘09-
  • Alfa Mito 1.4 ‘08-
  • Opel Astra H 1.7 CDTi ‘04-
  • Opel Corsa D 1.2 ‘06-
  • Opel Meriva 1.3 CDTi ‘05-
  • VW Polo 1.4 TDI ‘05-
  • VW Golf 5 1.4 TSI ‘03-
  • VW Jetta 1.9 TDI ‘07-
  • BMW E90 320 ‘07-
  • Audi A4 2.0 TDI ‘07-
  • Ford Mondeo 1.8 TDci ‘07-
  • Ford Fiesta 1.4 ‘08-
  • Dačia Sander 1.2 16V ‘08-
  • Renault Clio 1.5 DCi ‘07-
  • Renault Scenic 1.6 16V ‘06-
  • Peugeot 207 1.6 HDI ‘09-
  • Peugeot 508 1.6 VTi ‘10-
  • Citroen Jumpy 2.0 HDI ‘07-
  • Citroen C5 1.6 TPH ‘08-
  • Mazda 6 2.0 16V ‘07-
  • Nisan Qasqai 1.5 dCi ‘07-
  • Nisan Micra 1.0 ‘05-
  • Toyota Corolla 2.0 D4-D ‘05-
  • Hyndai i30 1.4 CVVT ‘08-

Svaki moderan automobil poseduje katalizator izduvnih gasova. Katalizator se ugrađuje i na benzinske i dizel motore s tim što je kod dizel motora u kombinaciji sa DPF filterom. Radni vek katalizatora procenjuje se na 170-250.000 pređenih kilometara na šta najviše utiče kvalitet redovnog održavanja automobila. Kada katalizator iz nekog razloga neispravan potrebno ga je zameniti novim.

Cena katalizatora i njegove zamene zavisi od ovih faktora

Od euro norme motora

U Srbiji se uglavnom voze automobil sa motorima EURO3, EURO4 i EURO5 norme. Euro norma motora automobila bitno utiče na cenu katalizatora – što je euro norma veća i katalizator je skuplji.

Od oblik kućišta i pozicije katalizatora na izduvnom sistema

Kod starijih automobila katalizator je postavljen na sredini automobila (ispod poda). Kod novijih tipova automobila katalizator je ugrađen sa izduvnom granom direktno na motor. U ovom slučaju predviđena je zamemena katalizatora u kompletu sa kolektorom gasova (izduvna grana) što je skuplja opcija a i cena zamene je veća.

Od veličine i kvaliteta ugrađenog substrata (saća)

Cena katalizatora zavisi od veličine i kvaliteta substrata (saća ) kojim je ispunjana unutrašnjost katalizatora. Substrat (saće) katalizatora je presvučeno plemenitim metalima (platina, rodijum i paladijum). Katalizator pomoću ovih elemenata smanjuje štetnost izduvnih gasova. Veće kućište katalizatora znači i veću količinu ovih plemenitih metala. Preporučujemo da se uvek odlučite za odgovarajuću veličinu katalizatora jer samo u tom slučaju će vaš automobil proći tehnički pregled a motor će raditi ispravno.

Cene katalizatora

Ukoliko je vašem automobilu potrebna ugradnja novog katalizatora na raspolaganju vam nudimo nekoliko opcija.

Tipski katalizatori

Katalizatori koji po svom obliku i konstrukciji potpuno odgovaraju originalnom fabričkom katalizatoru koji je ugrađen na automobil.

Cene ovih katalizatora su:

Za automobile EURO3 norme od 150 do 450EUR

Za automobile EURO4 norme od 220 do 680EUR

Za automobile EURO5 Norme od 320 pa na više

Univerzalni katalizatori

Proizvode se u različitim oblicima, veličinama i EURO normama tako da je moguće odabrati i ugraditi ovakve katalizatore gotovo na svim tipovima automobila. Pravilno odabran i ugrađen univerzalni katalizator u potpunosti odgovara originalnom fabričkom katalizatoru.

Cene univerzalnih katalizatora su:

Za automobile EURO3 norme od 60 do 150EUR

Univerzalni katalizator presek

Za automobile EURO4 norme od 90 do 180EUR

Univerzalni katalizator presek

Za automobile EURO5 Norme od 135 do 220EUR

Univerzalni katalizator presek

Univerzalni katalizator Substrat (saće)

Kako smo već rekli kod novijih tipova automobila (obično sa EURO4 i EURO5 motorima) katalizator je ugrađen u izduvnu granu motora. U slučaju njegovog kvara proizvođač automobila (Opel, Fiat, VW, Audi, Škoda…) je predvideo da se menja katalizator u kompetu sa izduvnom granom, kolektorom gasova i izduvnim cevima jer je sve napravljeno iz jednog dela. Ovo rešenje je dobro za prodavca auto delova ali za vlasnika vozila nije. U slučaju kvara katalizatora vlasnik vozila je prinuđen da menja ceo set delova u koji je integrisan i katalizator što poskupljuje popravku i do 3 puta. Ovde mi  stupamo na scenu. Auspuh servis Magnum je specijalizovan za zamenu samo katalizatora (substrata ili saća) a ostali delovi se ne menjaju. Ovo je mnogo jefitnija opcija za kupca a kvalitet odrađenog posle je isti (možda i bolji) jer se ne menjaju ispravni fabrički delovi sistema.

Univerzalni katalizatori substrati

Cene substrata (saća) katalizatora

Cena substrata zavisi od njegove dimenzije (veličine) i EURO norme. Proizvode se u različitim prečnicima ( od fi 80mm do fi 180mm) i dužinama od L-100mm do L- 250mm. Za neke modele automobila predviđeni su substrati katalizatora specifičnom preseka (elipsa ili neki drugi oblik).

  • Cene substrata EURO3 norme su od 45-140EUR
  • Cene substrata EURO4 norme su od 60-250EUR
  • Ugradnja se dodatno naplaćuje.
Napomena

Navedene cene katalizatora su okvirne. Za svaki model automobila vlasniku dajemo ponudu koja sadrži cene svih delova i usluga potrebnih za otklanjanje kvara katalizatora. U navedene cene nije uključena cena ugradnje kataiizatora.

Kako radimo reparaciju katalizatora?

1

Po prijemu vozila u  servis  radi se dijagnostika kvarova na vozilu. Ustanovl se da li u kompjuteru postoje zabeležene greške što bi ukazalo na to šta je dovelo do kvara katalizatora.

2

Skida se (demontaža) katalizator u kompletu sa granom i kolektorom gasova.

3

Još jednom se proverava stanje skinutog katalizatora. Pregledom se pokušava ustanoviti šta je dovelo do kvara katalizatora.

4

Vađenje katalizatora. Deo katalizatora u kome se nalazi substrat (saće) uklanja se preciznim isecanjem.

5

Ugradnja novog substrata katalizatora. Na mesto starog ugrađuje se novi substrat (saće) koje potpuno odgovara fabričkom katalizatoru. Snabdeveni smo širokim izborom substrata katalizatora različitih dimenzija i EURO normi tako da možemo kvalitetno izvršiti popravku katalizatora gotovo na svim vozilima.

6

Kada je novi substrat ugrađen kompletan deo se montira nazad na automobil. Ovom prilikom vršimo zamenu svih dotrajalih zaptivača i nosača na ovom delu izduvnog sistema.

7

Startuje se motor automobila i proverava rad samog katalizatora. Dijagnostičkim uređajem kontrolišu se parametri rada motora. Ukoliko ima zabeleženih grešaka one se brišu i štampa se izveštaj o stanju sistema. Ukoliko postoji kvar na automobilu koji može uticati na pravilan rad motora i obradu izduvnih gasova pravimo predlog za rešenje tog problema i o tome obaveštavamo vlasnika vozila.

8

Vlasnik vozila preuzima ispravan automobil i tom prilikom mu se predaje skinuti stari katalizator.

Zamena substrata
Zamena substrata
Zamena substrata
Zamena substrata

Najčešća pitanja i odgovori

Razlika u ceni između originalnih (sa oznakom proizvođača automobila) i univerzalnih katalizatora se javlja iz nekoliko razloga:

  • Prvo kao i svi drugi rezervni delovi za automobile pa i katalizator uvek je mnogo skuplji originalni rezervni deo nego zamenski.
  • Drugo, katalizatori na automobilima koršćeni za prvu ugradnju u svom saću sadrže mnogo veće količine plenemitih metala uz čiju pomoć vrše smanjenje štetnosti izduvnih gasova što im omogućava radni vek i preko 250.000 pređenih kilometara. Kod univerzalnih katalizatora sadržaj ovih metala je daleko manji a za njihov radni vek procenjuje se da traje oko 50.000 pređenih kilometara.
  • Treće – kod orginalnog fabričkog katalizatora često je predviđena zamena i drugih delova izduvnog sistema (izduvna grana, nosači, spojevi, sonde, cevi i slično) a kada se ugrađuje univerzalni katalizator zamenjuje se samo katalizator sa saćem i kućištem što u monogome pojeftinjuje cenu popravke.

Na sve ugrađene univerzalne (zamenske katalizatore) u našem servisu kupcu dajemo račun i garantni list. Garancija važi 25 meseci ili 50.000 pređenih kilometara. Uslov za uvažavanje garancije je da su posle ugradnje katalizatora na vozilu otklonjeni svi kvarovi koji mogu uticati na pravilan rad motora. Više o uslovima garancije možete saznati ovde.

Trenutna situacija na tržištu popravke i održavanja automobila nikako nije povoljna za prosečnog vlasnika vozila. Usled porasta broja vozila sa jedne strane i nedostatka kvalifikovanih majstora sa druge strane dovelo je do toga da su usluge servisa automobila skupe a popravka i održavanje nekvalitetno. Što je još gore vlasnici automobila su izloženi i prevarama.

 Već punih 12 godina bavimo se specijalizovanim servisom za popravku izduvnih sistema na putničkim automobilima i kombi vozilima. U toku ovog perioda susreli smo se sa bezbroj situacija gde je vlasnik vozila bio obmanut ponudom u nekom konkurentskom servisu. Ovo podrazumeva da je naplaćen posao koji nije urađen ili je urađen veoma loše. U zadnjih 2-3 godine dolazi do kulminacije ovih problema. Pored neodrađenog posla i loše popravke vlasnici vozila se suočavaju i sa krađom skupih delova sa svog automobila – konkretno katalizatora. 

Originalni katalizator zbog skupih plemenitih materijala koje sadrži u svom saću ima visoku vrednost na tržitu sekundarnih sirovina. Nepošteni “majstori” ubeđuju kupca da je na njihovom vozilu došlo do kvara katalizatora, da je zapušen, da će njihovom automobilu biti mnogo bolje ako to “čudo” izbace napolje, posle toga će auto da “prodiše”, manje će trošiti gorivo i slično. Cela priča se svodi na to “to je fabrika izmislila da uzme pare, to treba izbaciti i prepraviti softver i sve će biti bolje”. Postoje situacije gde je vlasnik dovezao vozilo u servis zbog sasvim drugog kvara a posle se ustanovilo da mu je izvađen potpuno ispravan katalizator. 

Ovakvih situacija je baš puno pa sve vlasnike vozila molimo da budu oprezni prilikom prihvatanja ovakvih ponuda. Ako se vodimo logikom da se na razvoju jednog automobilskog motora radilo godinama u čemu je učestvovalo na stotine različitih inženjera onda je teško poverovati da priučeni majstori znaju bolje. Na motoru automobila nema “viška” delova. Svaki deo je ugrađen sa razlogom i njegovo uklanjanje prouzrokuje trajne posledice. Ne radi se samo o jednom delu. Radi se o čitavim sistemima koji uključuju veliki broj senzora, radnih elemenata i modula koji opet daju uslove i utiču na rad drugih sistema. Vozilo se vozi i održava. Nema viška delova koji mu smetaju da bi bolje radilo.

Imajući sve ovo u vidu činimo sve da se našim radom razlikujemo od ovakvih “majstora”. Mi ne otkupljujemo stare katalizatore. Ukoliko se zbog kvara menja katalizator mi posle ugradnje novog zamenskog stari katalizator vraćamo kupcu. Razvili smo čitav niz procedura u našem servisu kako ne bi došlo do sumnje da smo kupcu uklonili (ukrali) katalizator sa vozila. Vozilo pregledamo i dajemo ponudu za popravku u prisustvu kupca. Ukoliko je nešto sumnjivo sve prvo slikamo i šaljemo slike kupcu pa uz njegovo odobrenje nastavljamo posao dalje.

U svakom slučaju svim našim kupcima možemo garantovati sledeće:

  • U vašem prisustvu daćemo vam ponudu za popravku ili zamenu izduvnog sistema
  • Ukoliko vozilo ne možemo popraviti sigurno vam ga nećemo još više pokvariti, ništa ne uklanjamo
  • Sve delove koje zamenim čuvamo i predajemo vlasniku vozila a posebno katalizator i DPF jer oni imaju visoku vrednost
  • Za sve prodate delove i pružene usluge dajemo račun i pišemo garantni list

Zakažite pregled