Univerzalni katalizatori

Kako kupiti odgovarajući zamenski katalizator i po kojoj ceni?

Univerzalni katalizator

Tražite katalizator za vaš automobil sa EURO3, EURO4, EURO5 i EURO6 motorom? Na pravom ste mestu! U našem servisu kupićete zamenski katalizator po ceni od 60 do 345EUR.
Molimo da imate u vidu da u cenu nije uračunata montaža.

Cena univerzalnog katalizatora

Važno obaveštenje:

Naš servis se nalazi u Zrenjaninu ali dobra tehička opremljenost i snabdevenost proizvodima čini da je područje na kome pružamo naše usluge mnogo veće. Gotovo svakodnevno naš auspuh servis posećuju kupci iz Kikinde, Bečeja, Vršca, Pančeva, Beograda, Zemuna, Šida, Vrbasa, Novog Sada, Stare i Nove Pazove i mnogih drugih mesta širom Vojvodine. Ukoliko želite proveriti ispravnost vašeg automobila , popraviti stari ili ugraditi novi katalizator molimo da obavezno najavite vaš dolazak kako bi vam obezbedili slobodan termin i pružili brzu uslugu.

 

O katalizatoru

 

Svaki moderan automobil danas poseduje katalizator izduvnih gasova.Bez obzira da li je u pitanju benzinac ili dizelaš, katalizator je ključni deo izduvnog sistema s tim što je kod dizel motora u kombinaciji sa DPF filterom. Radni vek katalizatora procenjuje se na 170-250.000 pređenih kilometara što najviše zavisi od kvaliteta redovnog održavanja automobila. 

Zašto je ispravnost katalizatora važna?

Kada se katalizator iz nekog razloga ošteti ili postane neispravan, zamena novim je neophodna. Ovo je važno ne samo zbog produžavanja životnog veka vašeg vozila već i zbog očuvanja čistije životne sredine. Redovni godišnji tehnički pregled automobila podrazumeva kontrolu štetnosti izduvnih gasova. Održavajući ispravnost katalizatora na vašem automobilu vozićete ispravan automobil i tako izbeći nepotrebne komplikacije na tehničkom pregledu.

 

Ovo su EURO norme za najčešće modele automobila u Srbiji

Modeli sa EURO3 normom:

  • Fiat Punto 2 1.2 12V od ‘99-
  • Fiat Bravo/Brava 1.6 16V od ‘99-
  • Fiat Stilo 1.6 16V od ‘99-
  • Fiat Doblo 1.6 16V od ‘00-
  • Fiat Doblo 1.9d od ‘00-
  • Alfa 147 1.6 16V ‘01-
  • Opel Astra G 1.6 16V ‘00-
  • Opel Corsa C 1.0/1.2/1.4 ‘00-
  • VW Polo 1.0/1.2/1.4 ‘00-
  • VW Golf 4 1.4 16V ‘00-
  • VW Golf 4 1.6 16V ‘00-
  • VW Passat B5 1.8 ‘00-
  • Škoda Fabia 1.2 ‘00-
  • Škoda Fabia Combi 1.4 ‘01-
  • Škoda Octavia 1.6 ‘01-
  • BMW E46 318 ‘98-
  • Ford Fiesta 1.3 ‘99-
  • Ford Fiesta 1.4 ‘99-
  • Ford Focus 1.6 ‘98-
  • Dačia Logan 1.4 ‘04-
  • Renault Clio 1.2 ‘98-
  • Renault Clio 1.4 ‘98-
  • Renault Megane 1.6 16V ‘99-
  • Peugeot 206 1.1 ‘98-
  • Peugeot 206 1.4 ‘98-
  • Peugeot 307 1.6 ‘01-
  • Citroen C3 1.0/1.4 ‘02-
  • Citroen C4 1.6 ‘04-
  • Mazda 3 1.6 ‘03-
  • Toyota Yaris 1.0 ‘99-
  • Katalizator Novi Sad
  • Honda Civic 1.4 ‘01-

Modeli sa EURO4 normom:

  • Fiat Grande Punto 1.4 ‘05-
  • Fiat Bravo 1.4 ‘08-
  • Fiat Panda 1.3 Mjet ‘03-
  • Fiat Doblo 1.6 Mjet ‘09-
  • Alfa Mito 1.4 ‘08-
  • Opel Astra H 1.7 CDTi ‘04-
  • Opel Corsa D 1.2 ‘06-
  • Opel Meriva 1.3 CDTi ‘05-
  • VW Polo 1.4 TDI ‘05-
  • VW Golf 5 1.4 TSI ‘03-
  • VW Jetta 1.9 TDI ‘07-
  • BMW E90 320 ‘07-
  • Audi A4 2.0 TDI ‘07-
  • Ford Mondeo 1.8 TDci ‘07-
  • Ford Fiesta 1.4 ‘08-
  • Dačia Sander 1.2 16V ‘08-
  • Renault Clio 1.5 DCi ‘07-
  • Renault Scenic 1.6 16V ‘06-
  • Peugeot 207 1.6 HDI ‘09-
  • Peugeot 508 1.6 VTi ‘10-
  • Citroen Jumpy 2.0 HDI ‘07-
  • Citroen C5 1.6 TPH ‘08-
  • Mazda 6 2.0 16V ‘07-
  • Nisan Qasqai 1.5 dCi ‘07-
  • Nisan Micra 1.0 ‘05-
  • Toyota Corolla 2.0 D4-D ‘05-
  • Katalizator Beograd
  • Hyndai i30 1.4 CVVT ‘08-

3 faktora koji određuju cenu katalizatora i njegove zamene

Euro Norma Motora

U Srbiji se najčešće voze automobil sa motorima EURO3, EURO4 i EURO5 norme.  Cena katalizatora zavise od ove norme – gde je norma viša obično znači skuplji katalizator.

Pozicija Katalizatora

Stariji automobili često imaju katalizator postavljen ispod poda, dok su noviji modeli dizajnirani sa katalizatorom integrisanim u izduvnoj grani.

Ovo može uticati na cenu i složenost zamene.

Veličini i Kvalitet Substrata

Cena katalizatora zavisi od veličine i kvaliteta substrata (saća ) ugrađenog unutar katalizatora.

 Katalizator koristi skupe plenemite metale kao što su platina, rodijum i paladijum za smanjenje štetnosti izduvnih gasova. 

Naša Ponuda Katalizatora

Nudimo vam dve opcije.

Cene Tipskih Katalizatora

Katalizatori koji po svom obliku i konstrukciji potpuno odgovaraju originalnom fabričkom katalizatoru koji je ugrađen na automobil.

Cene ovih katalizatora su:

Za automobile EURO3 norme od 150 do 450EUR

Za automobile EURO4 norme od 220 do 680EUR

Za automobile EURO5 Norme od 320 pa na više

Cene Univerzalnih katalizatora

Proizvode se u različitim oblicima, veličinama i EURO normama tako da je moguće odabrati i ugraditi ovakve katalizatore gotovo na svim tipovima automobila. Pravilno odabran i ugrađen univerzalni katalizator u potpunosti odgovara originalnom fabričkom katalizatoru.

Cene univerzalnih katalizatora su:

Za automobile EURO3 norme od 60 do 150EUR

Univerzalni katalizator presek

Za automobile EURO4 norme od 90 do 180EUR

Univerzalni katalizator presek

Za automobile EURO5 Norme od 135 do 220EUR

Univerzalni katalizator presek

Univerzalni katalizator Substrat (saće)

Kako smo već rekli kod novijih tipova automobila (obično sa EURO4 i EURO5 motorima) katalizator je ugrađen u izduvnu granu motora. U slučaju njegovog kvara proizvođač automobila (Opel, Fiat, VW, Audi, Škoda…) je predvideo da se menja katalizator u kompetu sa izduvnom granom, kolektorom gasova i izduvnim cevima jer je sve napravljeno iz jednog dela. 

Ovo rešenje je dobro za prodavca auto delova ali za vlasnika vozila nije. U slučaju kvara katalizatora vlasnik vozila je prinuđen da menja ceo set delova u koji je integrisan i katalizator što poskupljuje popravku i do 3 puta. Ovde mi  stupamo na scenu. 

Auspuh servis Magnum je specijalizovan za zamenu samo katalizatora (substrata ili saća) a ostali delovi se ne menjajuOvo je mnogo jefitnija opcija za kupca a kvalitet odrađenog posle je isti (možda i bolji) jer se ne menjaju ispravni fabrički delovi sistema.

Univerzalni katalizatori substrati

Cene substrata (saća) katalizatora

Cena substrata zavisi od njegove dimenzije (veličine) i EURO norme. Proizvode se u različitim prečnicima ( od fi 80mm do fi 180mm) i dužinama od L-100mm do L- 250mm. Za neke modele automobila predviđeni su substrati katalizatora specifičnom preseka (elipsa ili neki drugi oblik).

  • Cene substrata EURO3 norme su od 45-140EUR
  • Cene substrata EURO4 norme su od 60-205EUR
  • Cena substrata EURO5 norme su od 140-245EUR 
  • Cena substrata EURO6 norme su od 180-350EUR
  • Ugradnja se dodatno naplaćuje.
Napomena

Navedene cene katalizatora su okvirne. Za svaki model automobila vlasniku dajemo ponudu koja sadrži cene svih delova i usluga potrebnih za otklanjanje kvara katalizatora. U navedene cene nije uključena cena ugradnje katalizatora.  

Ukoliko niste iz okoline Zrenjanina (Beograd, Novi Sad) predlažemo da se svoj dolazak najavite. Mi ćemo vam dati što precizniju ponudu, rezervisati potrebne delove i obezbediti termin kako vi ne biste gubili vreme na čekanje.

Kako radimo reparaciju katalizatora?

1

Dijagnostika Kvarova. Po prijemu vozila u naš servis, vršimo detaljnu dijagnostiku kvarova na vozilu. Proveravamo se da li u kompjuteru postoje zabeležene greške što bi ukazalo šta je dovelo do kvara katalizatora.

2

Demontaža Katalizatora. Skidamo katalizator u kompletu sa granom i kolektorom gasova.

3

Provera Stanja Katalizatora. Još jednom se proveravmo stanje skinutog katalizatora kako bi precizno ustanoviti šta je dovelo do kvara katalizatora.

4

Vađenje Starog Katalizatora. Deo katalizatora u kome se nalazi substrat (saće) uklanjamo preciznim isecanjem.

5

Ugradnja Novog Substrata Katalizatora. Na mesto starog ugrađuje se novo saće koje po svi karakteristikama odgovara fabričkom katalizatoru. Ovde je važno napomenuti da je od izuzetne važnosti pravilno odabrati i ugraditi odgovarajuće saće. U suprotnom uz neodgovarajuće saće katalizatora motor neće pravilno funkcionisati.

6

Monzaža Nazad Na Automobil. Reparirani katalizator se montira nazad na automobil. Ovom prilikom vršimo zamenu svih dotrajalih zaptivača i nosača na ovom delu izduvnog sistema.

7

Provera Rada Katalizatora. Startujemo motor i proveravamo rad katalizatora. kontrolišemo parametre rada motora i brišemo eventuelnue grešake. Kada je sve podešeno izrađuje se izveštaj o trenutnom stanju vozila.

8

Isporuka Ispravnog Vozila. Vlasniku predajemo ispravan automobil, izdajemo zapisnik o stanju vozila i garantni list. Uz sve to vlasniku dajemo preporuke za buduće održavanje automobila kako bi katalizator dugo i kvalitetno funkcionisao. Saće starog katalizatora takođe se predaje vlasniku.

Zamena substrata
Zamena substrata
Zamena substrata
Zamena substrata

Gde se nalazimo?

Na 55min vožnje od Beograda i 40min od Novog Sada nalazi se Zrenjanin grad na Begeju.

Od centra grada naš auspuh servis je udaljen 850m ili 11 minuta lagane šetnje. Ukoliko se odlučite da nas posetite preporučujemo da prošetate centralnim ulicama našeg grada a možete popiti kafu u nekom od brojnih kafića, poslastičarnica i restorana u glavnoj ulici.

Najčešća pitanja i odgovori

Razlika u ceni između originalnih (sa oznakom proizvođača automobila) i univerzalnih katalizatora se javlja iz nekoliko razloga:

  • Prvo kao i svi drugi rezervni delovi za automobile pa i katalizator uvek je mnogo skuplji originalni rezervni deo nego zamenski.
  • Drugo, katalizatori na automobilima koršćeni za prvu ugradnju u svom saću sadrže mnogo veće količine plemenitih metala uz čiju pomoć vrše smanjenje štetnosti izduvnih gasova što im omogućava radni vek i preko 250.000 pređenih kilometara. Kod univerzalnih katalizatora sadržaj ovih metala je daleko manji a za njihov radni vek procenjuje se da traje oko 50.000 pređenih kilometara.
  • Treće – kod orginalnog fabričkog katalizatora često je predviđena zamena i drugih delova izduvnog sistema (izduvna grana, nosači, spojevi, sonde, cevi i slično) a kada se ugrađuje univerzalni katalizator zamenjuje se samo katalizator sa saćem i kućištem što u monogome pojeftinjuje cenu popravke.

Na sve ugrađene univerzalne (zamenske katalizatore) u našem servisu kupcu dajemo račun i garantni list. Garancija važi 25 meseci ili 50.000 pređenih kilometara. Uslov za uvažavanje garancije je da su posle ugradnje katalizatora na vozilu otklonjeni svi kvarovi koji mogu uticati na pravilan rad motora. Više o uslovima garancije možete saznati ovde.

Trenutna situacija na tržištu popravke i održavanja automobila nikako nije povoljna za prosečnog vlasnika vozila. Usled porasta broja vozila sa jedne strane i nedostatka kvalifikovanih majstora sa druge strane dovelo je do toga da su usluge servisa automobila skupe a popravka i održavanje nekvalitetno. Što je još gore vlasnici automobila su izloženi i prevarama.

 Već punih 12 godina bavimo se specijalizovanim servisom za popravku izduvnih sistema na putničkim automobilima i kombi vozilima. U toku ovog perioda susreli smo se sa bezbroj situacija gde je vlasnik vozila bio obmanut ponudom u nekom konkurentskom servisu. Ovo podrazumeva da je naplaćen posao koji nije urađen ili je urađen veoma loše. U zadnjih 2-3 godine dolazi do kulminacije ovih problema. Pored neodrađenog posla i loše popravke vlasnici vozila se suočavaju i sa krađom skupih delova sa svog automobila – konkretno katalizatora. 

Originalni katalizator zbog skupih plemenitih materijala koje sadrži u svom saću ima visoku vrednost na tržitu sekundarnih sirovina. Nepošteni “majstori” ubeđuju kupca da je na njihovom vozilu došlo do kvara katalizatora, da je zapušen, da će njihovom automobilu biti mnogo bolje ako to “čudo” izbace napolje, posle toga će auto da “prodiše”, manje će trošiti gorivo i slično. Cela priča se svodi na to “to je fabrika izmislila da uzme pare, to treba izbaciti i prepraviti softver i sve će biti bolje”. Postoje situacije gde je vlasnik dovezao vozilo u servis zbog sasvim drugog kvara a posle se ustanovilo da mu je izvađen potpuno ispravan katalizator. 

Ovakvih situacija je baš puno pa sve vlasnike vozila molimo da budu oprezni prilikom prihvatanja ovakvih ponuda. Ako se vodimo logikom da se na razvoju jednog automobilskog motora radilo godinama u čemu je učestvovalo na stotine različitih inženjera onda je teško poverovati da priučeni majstori znaju bolje. Na motoru automobila nema “viška” delova. Svaki deo je ugrađen sa razlogom i njegovo uklanjanje prouzrokuje trajne posledice. Ne radi se samo o jednom delu. Radi se o čitavim sistemima koji uključuju veliki broj senzora, radnih elemenata i modula koji opet daju uslove i utiču na rad drugih sistema. Vozilo se vozi i održava. Nema viška delova koji mu smetaju da bi bolje radilo.

Imajući sve ovo u vidu činimo sve da se našim radom razlikujemo od ovakvih “majstora”. Mi ne otkupljujemo stare katalizatore. Ukoliko se zbog kvara menja katalizator mi posle ugradnje novog zamenskog stari katalizator vraćamo kupcu. Razvili smo čitav niz procedura u našem servisu kako ne bi došlo do sumnje da smo kupcu uklonili (ukrali) katalizator sa vozila. Vozilo pregledamo i dajemo ponudu za popravku u prisustvu kupca. Ukoliko je nešto sumnjivo sve prvo slikamo i šaljemo slike kupcu pa uz njegovo odobrenje nastavljamo posao dalje.

U svakom slučaju svim našim kupcima možemo garantovati sledeće:

  • U vašem prisustvu daćemo vam ponudu za popravku ili zamenu izduvnog sistema
  • Ukoliko vozilo ne možemo popraviti sigurno vam ga nećemo još više pokvariti, ništa ne uklanjamo
  • Sve delove koje zamenim čuvamo i predajemo vlasniku vozila a posebno katalizator i DPF jer oni imaju visoku vrednost
  • Za sve prodate delove i pružene usluge dajemo račun i pišemo garantni list

Odloženo plaćanje do 300 dana!

Popravite auspuh, DPF ili katalizator danas, a platite čekovima na odloženo do 300 dana.

Zakažite pregled