Servis katalizatora

Imate problem sa katalizatorom na Vašem automobilu? Univerzalni katalizatori cena 60 – 225EUR.
Besplatan pregled i dijagnostika kvara. Reparacija starih katalizatora.

Ukratko, šta je katalizator?

Katalizator je obavezna komponenta izduvnog sistema automobila sa benzinskim i dizel motorima a zadužen je za pravilan rad motora i smanjenje štetnosti izduvnih gasova Vašeg automobila.

7 razloga zašto je Vašem automobilu neophodan katalizator

  • Obezbeđuje pravilan rad motora
  • Smanjuje potrošnju goriva
  • Smanjuje buku unutar i van automobila
  • Utiče na tehničku ispravnost automobila
  • Sa uklonjenim katalizatorom Vaš automobil neće preći tehnički pregled
  • Bitno utiče na smanjenje emisije štetnih gasova u okolinu
  • Automobil sa uklonjenim katalizatorom manje vredi

Kratak istorijat katalizatora

Usled porasta broja automobila u gradovima Evrope javljala se potreba za većom kontrolom kvaliteta izduvnih gasova.
Ovo je dovelo do uvođenja normi kvaliteta gasova koje svaki automobil proizveden u Evropi mora da zadovolji.
Tako su nastale čuvene EURO norme pa sad sva vozila proizvedena od ’92. godišta imaju EURO 1 normu, od ’95. godišta EURO 2, od 2000. godišta EURO 3, od 2005. godišta EURO 4, od 2009. godišta EURO 5 i poslednja od 2014. godišta EURO 6.

Podizanjem normi za kvalitet izduvnih gasova rasla je i efikasnost katalizatora, tako da su oni ugrađeni u automobile više EURO norme kvalitetniji i naravno skuplji.
I u našoj zemlji katalizator je obavezna komponenta na izduvnom sistemu kod svih automobila, a njegovo uklanjanje je kažnjivo. Uklanjanje katalizatora smatra se za nedozvoljenu prepravku vozila i takvi automobili po zakonu ne mogu „preći“ tehnički pregled.

Najčešći kvarovi i problemi sa katalizatorom

Zapušeno jezgro
katalizatora
Zapušeno jezgro katalizatora
Pokvaren senzor kiseonika
(lambda sonda)
Nedostatak katalizatora
(uklonjen sa automobila)
Uklonjeni katalizator
Polomljeno ili istopljeno
jezgro katalizatora

Kako se proverava ispravnost katalizatora?

  • Vizuelnim pregledom izduvnog sistema može se ustanoviti da li je katalizator uklonjen ili je „saće“ polomljeno.
  • Radi se auto dijagnostika motornog računara.
  • Zapušenost katalizatora i kvar lambda sonde proverava se specijalnim dijagnostičkim uređajima.

Kako se popravlja kvar na katalizatoru?

Zapušen ili polomljen katalizator može se  popraviti (čistiti) na sledeće načine:

Zapušenost 20-40% može se otkloniti aditivima za čišćenje katalizatora koji se sipaju u rezervoar za gorivo.

20 - 40%

Zapušenost 40-70% specijalnim aditivima koji se ubrizgavaju u katalizator bez demontaže.

40 - 70%

Zapušenost preko 70%, katalizator se skida sa automobila i pere na specijalizovanoj mašini.

Preko 70%

Katalizator koji nije moguće očisitit na gore navedene načine ili ako je saće polomljeno zamenjuje se novim univerzalnim katalizatorom a u nekim slučajevima moguća je zamena samo saća katalizatora.

Kvar na lambda sondi se otklanja isključivo ugradnjom nove.

Kako Vam mi možemo pomoći ako imate problem sa katalizatorom?

Dijagnostika kvara katalizatora

Dijagnostika kvara katalizatora

  • Radimo pregled celog izduvnog sistema u našem servisu. Pregled uključuje vizuelnu kontrolu ispravnosti katalizatora i svih ključnih delova izduvnog sistema. Ova usluga se ne naplaćuje.
  • Kontrola ispravnosti katalizatora specijalnim dijagnostičkim uređajima. Cena ove sluge se kreće od 1.000,00 do 3.000,00 dinara.

Aditivi za čišćenje katalizatora

U ponudi imamo više vrsta aditiva različitih proizvođača. Ovi aditivi se primenjuju tako što se dodaju u rezervoar za gorivo. Cene aditiva se kreću od 800,00 pa do 2500,00 dinara.

Aditivi za čišćenje katalizatora
Čišćenje katalizatora bez demontaže

Čišćenje hemijskim preparatima bez demontaže katalizatora

Naši majstori su prošli proces obuke za čišćenje katalizatora hemijskim sredstima. Za čišćenje katalizatora koristimo sredstva proverenih evropskih proizvođača. Cena ove usluge se kreće od 3.000,00 do 6.000,00 dinara. U cenu je uključena usluga čišćenja i upotreba hemijskog sredstva.

Ugradnja novog zamenskog / univerzalnog katalizatora

  • Za EURO 2 i EURO 3 motore od 5.800,00 do 12.200,00 sa keramičkim saćem
  • Za EURO 2 i EURO 3 motore od 10.000,00 do 14.500,00 sa metalnim saćem
  • Za EURO 4 motore od 8.200,00 do 16.600,00 sa keramičkim saćem
  • Za EURO 4 motore od 9.600,00 do 21.500,00 sa metalnim saćem
  • Za EURO 5 motore od 15.500,00 do 27.500,00 sa metalnim saćem 
     

    Cena ugradnje zamenskog katalizatora je od 2.000,00 do 6.000,00 dinara

Ugradnja novog katalizatora

Ugradnja nove lambda sonde

Gotovo za svaki automobil lambda sonde su različite pa tako i njhove cene. Cena ovog senzora kreće se od 3.000,00 pa sve do 20.000,00 dinara. Cena ugradnje je od 1.500,00 do 3.000,00 dinara.

Važna napomena

Usluga zamene katalizatora u našem servisu podrazimeva OBAVEZNO predavanje skinutog starog katalizatora vlasniku vozila! Originalni katalizatori u sebi sadrže plemenite metale i zbog toga imaju vrednost na tržištu sekundarnih sirovina.
Mi stare katalizatore ne otkupljujemo već ih predajemo vlasniku a našu uslugu pošteno naplaćujemo po obavljenom poslu.

Najčešća pitanja i odgovori

  • Radite redovne male servise na vašem automobilu(redovna zamena motornog ulja, filtera i svećica).
  • Koristite odgovarajuće motorno ulje za vaš automobil
  • Održavajte motor automobila i ispravnom stanju
  • U slučaju da primetite promene u radu motora odvezite automobil u servis na proveru ispravnosti
  • Kao i sve drugo katalizator će duže trajati u optimalnim uslovim vožnje, prostije rečeno ne turirajte previše motor pogotovo dok ne postigne radnu temperaturu.

Za svaki prodati i ugrađeni katalizator našim kupcima uz račun izdajemo i pisanu garanciju.
Garancija važi 25 meseci a uslovi garancije su navedeni u garantnom list.

Zamenski ili univerzalni katalizatori koje mi nudimo u potpunosti odgovaraju propisima o kontroli štetnosti izduvnih gasova.
Takođe kompatabilni su za ugdadnju na sve tipove vozila na našem tržištu.

Razlika u ceni između originalnih (sa oznakom proizvođača automobila) i univerzalnih katalizatora se javlja iz nekoliko razloga:

  • Prvo kao i svi drugi rezervni delovi za automobile pa i katalizator uvek je mnogo skuplji originalni rezervni deo nego zamenski.
  • Drugo, katalizatori na automobilima koršćeni za prvu ugradnju u svom saću sadrže mnogo veće količine plenemitih metala uz čiju pomoć vrše smanjenje štetnosti izduvnih gasova što im omogućava radni vek i preko 250.000 pređenih kilometara. Kod univerzalnih katalizatora sadržaj ovih metala je daleko manji a za njihov radni vek procenjuje se da traje oko 50.000 pređenih kilometara.

Katalizatori koji imaju izgrađeno saće od metala su kvalitetniji i zbog toga su otporniji na mehanička oštećenja i vibracije koje je javljaju na izduvnom sistemu. Poseduju i dodatnu termičku otpornost pa se preporučuju za ugradnju na vozila koja imaju ugrađene uređaje za auto gas.

Ugradnja katalizatora moze trajati u jednostavnijim slučajevima od 1 do 2 radna sata. Kod automobila gde je katalizator smešten do motora pa zbog potrebe da se demontiraju i drugi delovi kako bi se promenio katalizator nekad je potebno i više od 4-5 sati.

Zakažite pregled

Odloženo plaćanje do 300 dana!

Popravite auspuh, DPF ili katalizator danas, a platite čekovima na odloženo do 300 dana.