Servis katalizatora
Imate problem sa katalizatorom na Vašem automobilu? Efikasni katalizatori cena 80 – 345EUR.
Besplatan pregled i dijagnostika kvara. Reparacija starih katalizatora zamenom saća.

Ukratko, šta je katalizator?
Katalizator je obavezna komponenta izduvnog sistema automobila sa benzinskim i dizel motorima a zadužen je za pravilan rad motora i smanjenje štetnosti izduvnih gasova Vašeg automobila.
7 razloga zašto je Vašem automobilu neophodan katalizator
- Obezbeđuje pravilan rad motora
- Smanjuje potrošnju goriva
- Smanjuje buku unutar i van automobila
- Utiče na tehničku ispravnost automobila
- Sa uklonjenim katalizatorom Vaš automobil neće preći tehnički pregled
- Bitno utiče na smanjenje emisije štetnih gasova u okolinu
- Automobil sa uklonjenim katalizatorom manje vredi
Kratak istorijat katalizatora
Zbog porasta broja automobila u Evropi uvedene su EURO norme koje propisuju dozvoljeni nivo štetnih izduvnih gasova. Od 1992. godine vozila proizvedena u Evropi moraju ispunjavati ove norme – od EURO 1 do EURO 6, koje postaju strože s godinama (EURO 6 važi od 2014).
Kako su norme postajale zahtevnije, tako su i katalizatori postajali efikasniji i skuplji. Danas je u Srbiji katalizator obavezna komponenta izduvnog sistema, a njegovo uklanjanje se smatra nelegalnom prepravkom. Vozila sa neispravnim katalizatorom emituju otrovne gasove i ne mogu proći tehnički pregled.
Najčešći kvarovi i problemi sa katalizatorom

Gubitak katalitičke funkcije

Pokvaren senzor kiseonika
(lambda sonda)

Nedostatak katalizatora
(uklonjen sa automobila)

Polomljeno ili istopljeno
jezgro katalizatora

Kako se proverava ispravnost katalizatora?
- Na osnovu pregleda izduvnog sistema možemo lako uočiti da li je katalizator ukolnjen ili je saće oštećeno ili polomljeno.
- Zatim povezujemo automobil na dijagnostički uređaj kako bismo očitali podatke motornog računara i proverili rad katalizatora i senzora koji kontrolišu njegov rad.
- Specijalnim uređajima proveravamo da li je katalizator zapušen.
Kako se popravlja kvar na katalizatoru?
Katalizator se retko potpuno zapuši, ali kada se to dogodi, problem se obično rešava jednostavno – skidanjem i mašinskim čišćenjem.
Kod benzinskih vozila, češći problem je gubitak njegove funkcije, odnosno katalitičkih svojstava. To može da se desi prirodnim starenjem tokom vremena, ali mnogo češće uzrok leži u nekom kvaru na motoru.
Katalizator radi na visokim temperaturama, a optimalna radna temperatura kod benzinskih katalizatora je između 400°C i 550°C. Ako ove temperature često budu prekoračene, katalizator može trajno da se ošteti.
Najčešći uzrok oštećenja je nepravilan rad motora – problemi sa ubrizgavanjem goriva, paljenjem ili sagorevanjem smeše mogu dovesti do toga da nesagorelo gorivo stiže do katalizatora i tamo izgori, što ga oštećuje.
U takvim slučajevima, kvar se rešava zamenom celog katalizatora ili samo njegovog unutrašnjeg dela – tzv. saća. Ako je problem u senzorima (poput lambda sonde), oni se jednostavno zamenjuju.
Nakon popravke, obavlja se dijagnostički reset i vozilo se testira kako bi se proverilo da sve funkcioniše kako treba.
Kako Vam mi možemo pomoći ako imate problem sa katalizatorom?

Dijagnostika kvara katalizatora
U našem servisu obavljamo besplatan pregled celog izduvnog sistema. Tokom ove provere utvrđujemo da li su katalizator i svi ključni delovi sistema (kao što su lambda sonde, fleksibilna creva, izduvna grana i ostali spojevi) fizički oštećeni, neispravni ili uklonjeni.
Pored vizuelne kontrole, radimo i kompletnu auto dijagnostiku sistema za obradu izduvnih gasova, uključujući očitavanje grešaka iz motornog računara, analizu parametara rada lambda sondi i katalizatora.
Ova dijagnostika je takođe besplatna.
Ovu uslugu preporučujemo:
kada vozilo gubi snagu ili ima povećanu potrošnju goriva,
ako se oseća neugodan miris iz auspuha,
kada je upaljena lampica „check engine“,
ili prilikom priprema za tehnički pregled.

Aditivi za čišćenje dizni i obnavljanje katalizatora
Nudimo više vrsta aditiva namenjenih za čišćenje sistema ubrizgavanja goriva i produženje veka katalizatora.
Ovi aditivi se jednostavno koriste – dodaju se direktno u rezervoar prilikom točenja goriva, a zatim deluju tokom vožnje, čisteći sistem i poboljšavaju sagorevanje.
Redovnom upotrebom aditiva možete:
poboljšati rad motora,
smanjiti emisiju štetnih gasova,
zaštititi i očistiti katalizator,
i produžiti vek sistema za ubrizgavanje.
Cena aditiva u zavisnosti od vrste i namene kreće se od 1.250 do 3.900 dinara.

Čišćenje hemijskim preparatima bez demontaže katalizatora
Naši majstori su stručno obučeni za hemijsko čišćenje katalizatora, koristeći veoma efikasna specijalizovana sredstva.
Ova metoda omogućava temeljno čišćenje bez potrebe za skidanjem katalizatora sa vozila, što štedi vreme i novac.
Usluga uključuje:
profesionalnu primenu hemijskog sredstva,
detaljno čišćenje sistema,
i proveru ispravnosti nakon tretmana.
Dijagnostiku i reset parametara
Cena hemijskog čišćenja se kreće od 11.000 do 14.900 dinara, u zavisnosti od vrste vozila i sistema. U cenu je uključeno i sredstvo i rad.
Ova usluga je posebno preporučena za novije benzinske motore koji, pored katalizatora, imaju i GPF filter čestica (Gasoline Particulate Filter). Redovno održavanje ovih sistema doprinosi boljoj emisiji gasova, očuvanju performansi i izbegavanju skupih zamena.

Ugradnja novog zamenskog / univerzalnog katalizatora
- Za EURO 2 i EURO 3 motore od 10.000,00 do 14.500,00
- Za EURO 4 motore od 9.600,00 do 21.500,00
- Za EURO 5 motore od 15.500,00 do 27.500,00
- Za EURO 6 motore od 18.900,00 do 36.000,00
- Cena ugradnje zamenskog katalizatora je od 3.000,00 do 12.000,00 dinara
U slučajevima kada nije moguće ugraditi univerzalni katalizator, nudimo specijalizovanu uslugu reparacije postojećeg katalizatora.
Ova usluga podrazumeva zamenu njegovog ključnog dela – katalitičkog saća, dok kućište ostaje isto.
Ovim postupkom zadržava se fabrički izgled i dimenzije izduvnog sistema, uz garantovan kvalitet i učinkovitost.

Ugradnja nove lambda sonde
Gotovo za svaki automobil lambda sonde su različite pa tako i njhove cene. Cena ovog senzora kreće se od 3.000,00 pa sve do 20.000,00 dinara. Cena ugradnje je od 1.500,00 do 3.000,00 dinara.
Važna napomena
Usluga zamene katalizatora u našem servisu podrazimeva OBAVEZNO predavanje skinutog starog katalizatora vlasniku vozila! Originalni katalizatori u sebi sadrže plemenite metale i zbog toga imaju vrednost na tržištu sekundarnih sirovina.
Mi stare katalizatore ne otkupljujemo već ih predajemo vlasniku a našu uslugu pošteno naplaćujemo po obavljenom poslu.
Najčešća pitanja i odgovori
Kako da katalizator traje duže?
- Radite redovne male servise na vašem automobilu(redovna zamena motornog ulja, filtera i svećica).
- Koristite odgovarajuće motorno ulje za vaš automobil
- Održavajte motor automobila i ispravnom stanju
- U slučaju da primetite promene u radu motora odvezite automobil u servis na proveru ispravnosti
- Kao i sve drugo katalizator će duže trajati u optimalnim uslovim vožnje, prostije rečeno ne turirajte previše motor pogotovo dok ne postigne radnu temperaturu.
Da li dajete garanciju na kvalitet ugradnje i trajnost katalizatora?
Za svaki prodati i ugrađeni katalizator našim kupcima uz račun izdajemo i pisanu garanciju.
Garancija važi 25 meseci a uslovi garancije su navedeni u garantnom list.
Kakvog su kvaliteta zamenski/univerzalni katalizatori?
Zamenski ili univerzalni katalizatori koje mi nudimo u potpunosti odgovaraju propisima o kontroli štetnosti izduvnih gasova.
Takođe kompatabilni su za ugdadnju na sve tipove vozila na našem tržištu.
Zašto su univerzalni katalizatori dosta jeftiniji od originalnih fabričkih katalizatora?
Razlika u ceni između originalnih (sa oznakom proizvođača automobila) i univerzalnih katalizatora se javlja iz nekoliko razloga:
- Prvo kao i svi drugi rezervni delovi za automobile pa i katalizator uvek je mnogo skuplji originalni rezervni deo nego zamenski.
- Drugo, katalizatori na automobilima koršćeni za prvu ugradnju u svom saću sadrže mnogo veće količine plenemitih metala uz čiju pomoć vrše smanjenje štetnosti izduvnih gasova što im omogućava radni vek i preko 250.000 pređenih kilometara. Kod univerzalnih katalizatora sadržaj ovih metala je daleko manji a za njihov radni vek procenjuje se da traje oko 50.000 pređenih kilometara.
Postoje katalizatori sa saćem (jezgrom) izrađenim od keramike i metala. U čemu je razlika?
Katalizatori koji imaju izgrađeno saće od metala su kvalitetniji i zbog toga su otporniji na mehanička oštećenja i vibracije koje je javljaju na izduvnom sistemu. Poseduju i dodatnu termičku otpornost pa se preporučuju za ugradnju na vozila koja imaju ugrađene uređaje za auto gas.
Koliko traje ugradnja katalizatora?
Ugradnja katalizatora moze trajati u jednostavnijim slučajevima od 1 do 2 radna sata. Kod automobila gde je katalizator smešten do motora pa zbog potrebe da se demontiraju i drugi delovi kako bi se promenio katalizator nekad je potebno i više od 4-5 sati.
Gde se nalazimo?
Na samo 55 minuta vožnje od Beograda i 40 minuta od Novog Sada, u gradu Zrenjaninu.
Naš servis je udaljen 850 metara od centra, što ga čini lako dostupnim za pešake.
Dok mi radimo na vozilu, možete uživati u šetnji glavnom ulicom, posetiti neku od lokalnih poslastičarnica, kafića ili restorana.