Tunap Čišćenje DPF-a
TUNAP – tehnologija čišćenja DPF-a bez skidanja filtera sa automobila
Tunap tehnologija omogućuju kvalitetno i bezbedno ćišćenje DPFa bez njegovog skidanja sa automobila. Tunap tehnologija garantuje uspešno pranje DPFa (Od 96- 99%) bez oštećenja katalitičkih slojeva plemenitih metala.
Cena čišćenja je 149EUR po filteru.
Tunap poseduje TUV sertifikat da je tehnologija čišćenja potpuno bezbedna za SCR i NRC katalizator, DPF, senzore temperature i pritiska i na automobilima EURO 6d norme.
Vlasnik ste automobila sa dizel motorom?
Povremeno vam se pali lampica „check engine“ ili neka druga koja signalizira problem sa DPFom? Da li znate da bez obzira na starost automobila i uslove vožnje preventivnim merama i pravilnim održavanjem možete voziti vaš dizelaš, čak isključivo po gradu, a da nemate problem sa DPF filterom?
Automobili sa dizel motorom novije generacije poseduju DPF ili filter čestica čađi. DPF filter je deo sistema za obradu izduvnih gasova. Što je automobil noviji sistem za obradu izduvnih gasova je složeniji. Kvar senzora, EGR ventila, gradski režim vožnje, neredovan servis su samo neki od uzroka koji mogu dovesti do zaprljanosti DPFa.
Koje su opcije kada se DPF začepi?
Ugradnja novog DPF filter - Dobra ali skupa opcija
Prednosti i nedostaci
- Na vozilo se ugrađuje nov 100% čist filter.
- Ostajete bez vozila nekoliko dana. Na isporuku novog DPFa obično se čeka nekoliko dana a i ugradnja može potrajati nekoliko sati.
- Veoma skupa opcija. Novi DPF košta od 1.200 pa do nekoliko hiljada eura.
Izbacivanje i gašenje DPFa - Najgora moguća opcija
Koliko god deluje jednostavno i primamljivo ovo „rešenje za sva vremena“ na kraju se ispostavi kao jako loša opcija
Prednosti i nedostaci
- Jeftino rešenje – Već za 200 EUR možete naći ponudu za izbacivanje i softversko gašenje DPFa. Usput vam izvade i katalizator. Ovo neki nazivaju i „čišćenje“
- Gasi se i blokira EGR ventil
- Motor fabrički ima 8 režima rada a gašenjem se prebacuje na jedan
- Sve ovo dovodi do smanjenja radnog veka motora
- Učestala pojava novih kvarova na povezanim sistemima
- Ukoliko se izbaci saće DPFa i katalizatora turbina ostaje bez potrebnog podpritiska što dovodi do previsokog broja obrtaja a vremenom do oštećenja ove komponente
- Problem sa emisijom izduvnih gasova na tehničkom pregledu
- Visoke kazne – na autoputevima EU policijske patrole su opremljene uređajima kojima se kontroliše da li vozila poseduju katalizator i DPF. Ako ih nema kazna x hiljada eura
- Gubitak vrednosti vozila - Većina vozača koji žele da kupe dizel automobil znaju za DPF. Njegov nedostatak ukazuje na veliku kilometražu i loše održavanje…
Pranje DPFa specijalizovanom mašinom – Dobro očisti ali se filter demontira
Prednosti i nedostaci
- Ukoliko DPF nije polomljen ili na drugi način oštećen ovom mašinom je moguće uspešno očisiti filter i do 99%.
- Povoljna cena – u zavisnosti od modela DPFa cena čišćenja se kreće od 79 – 150 EUR.
- Mašinskim čišćenjem moguće je ukloniti bilo koju vrstu nečistoće (motorno ulje, nafta, AdBlue ili pepeo) iz saća DPF filtera
- Montaža i demontaža – Da bi se oprao DPF na ovoj mašini potrebno ga je skinuti sa automobila. Skidanje pa vraćanje obično dovede do dodatnih troškova za delove i usluge.
- Vreme – Sve ovo traje. Automobil se zadržava u servisu bar jedan dan.
Čišćenje Tunap tehnologijom bez skidanja DPFa sa vozila – Kvalitetno, brzo i bezbedno
Prednosti i nedostaci
- Ukoliko DPF nije polomljen ili na drugi način oštećen Tunap tehologijom moguće je uspešno očisiti filter i do 99%.
- Povoljna cena – za većinu automobila cena tretmana čišćenja DPFa je 149 EUR, dok je za kombi vozila zbog veličine filtera nešto skuplje
- 100% pouzdana tehnologija – Isključena mogučnost oštećenja DPF i SCR katalizatora. Nezapaljivo. Tunap je radio testiranje ove tehnologije na 250.000 vozila.
- Bez skidanja DPFa sa vozila. Nema dodatnih troškova za radove i delove.
- Brzo - Proces čišćenja traje od 120-180min
- Ekološki prihvatljiv tretman. Preparati Tunapa koji se koriste u postupku čišćenja DPFa su potpuno neškodljivi po okolinu. Ne sadrže kisline, metale ili neka druga opasna jedinjenja i ne zapaljivi su.
- (Nedostatak) Ovim načinom čišćenja moguće je ukloniti naslage čađi iz saća DPFa. Ukoliko je filter blokiran nesagorelom naftom, motornim uljem, antifrizom ili Adblue aditivom filter je bolje demontirati i očistiti specijalizovanom mašinom.
Magnum auspuh se nalazi na mapi Tunap sertifikovanih servisa za čišćenje DPFa tehnologijom pranja filtera bez skidanja.
Nalazimo se u Zrenjaninu ali naše usluge pružamo i kupcima iz cele Vojvodine. U prilog tome ide i činjenica da većina naših mušterija dolazi iz Beograda i Novog Sada.
Šta je Tunap?
Tunap je nemački proizvođač hemijskih preparata, aditiva i maziva za potrebe auto industrije. Na tržištu je pozicioniran kao premijum brend sredstava za auto industriju a posebno aditiva za održavanje benzin i dizel motora, kočionih sistema, klima uređaja i tretman goriva.
Tunap je posebnu pažnju posvetio sistemima obrade izduvnih gasova tako da ima čitavu paletu proizvoda uključujući i aditive za prevenciju zapušenosti DPFa, sredstva za čišćenje začepljenog DPFa, kao i aditive za dekarbonizaciju dizel motora.
Sredstvo za čišćenje DPFa u Mercedes benz servisima razvijeno u saradnji sa Tunapom
Tunap je proizvođač prepoznatljiv po mnogim patentima i inovacijama u oblasti unapređenja kvaliteta održavanja automobila.
Idući korak ispred svih Tunap sarađuje direktno sa proizvođačima automobila (Mercedes, BMW, Audi, VW) u razvoju novih proizvoda i na taj način ispunjava njihove najstrože zahteve.
Pored toga što za sve svoje proizvode poseduje sertifikate prestižnih instituta (TUV, Vert, Dekra) direktno je preporučen i od razvojnih odeljenja za sport automobile kao štu su Mercedes AMG i BMW M–Sport.
Jednostavno Tunap proizvodi su uvek poslednja reč tehnologije u razvoju automobilske industrije.
Vozači automobila često su u strahu i nedoumici kada je reč o korišćenju hemiskih preparata i aditiva posebno ako se nešto sipa u motor ili rezervoar za gorivo. Ako vozite noviji automobil (mlađi od 10godina) bez ikakvog rizika možete koristiti Tunap proizvode.
Kvalitet i garancija mora da košta pa je Tunap cenovno 20-30% skuplji od konkurentskih brendova ali kada nama u servis dođe automobil star 5 godina naša preporuka je Tunap i ništa više.
Kako radi Tunap tehnologija čišćenja DPF filtera?
Korak 1
Po prijemu vozila u servis radi se dijagnostika kvarova na vozilu. Ustanovi se da li u kompjuteru postoje zabeležene greške što bi ukazalo na to šta je dovelo do začepljenja DPFa. Ukoliko ne postoji kvar koji uzrokuje zaprljanost DPFa nastavlja se postupak čišćenja. U slučaju neispravnosti na nekom od sistema koji utiču na stanje DPF filtera kvar se prvo se mora popraviti pa tek onda sledi tretman čišćenja.
Korak 2
Kroz otvor za sondu u kućište DPF filtera Tunap aplikatorom ubrizgava se ½ sredstva 931. DPF mora biti hladan (ispod 50 C°).
Korak 3
Posle pauze od nekoliko minuta ubrizgava se druga polovina aditiva 931. Opet sredstvo treba da deluje nekoliko minuta.
(Posebno ne zapaljivo sredstvo bez metala za čišćenje ostataka čađi i pepela u filteru čestica. Isparava bez ostavljanja ostataka. Patentirana hemijska formula ima svojstvo vlaženja naslaga i tako omogućava čistaču da oslobodi i očisti naslage čađi i pepela iz porozne saćaste strukture kakva je u filteru čestica.)
Korak 4
Kada je tečnost 931 delovala na čađ i pepeo koji su zalepljeni na saće DPF filtera ubrizgava se rastvor za ispiranje 932.
(Neutralan rastvor, bez pepela i bez metala za ispiranje nakon čišćenja filtera čestica. Isparava bez ostavljanja ostataka. Garantuje čist filter čestica koji se ponovo može regenerisati.)
Korak 5
Nakon završenog ubrizgavanja poslednjeg sredstva sonda se vraća na svoje mesto i startuje motor.
Korak 6
Kada motor postigne radnu temperaturu dijagnostičkim uređajem pokreće se regeneracija DPF filtera. Ovo je ključan deo tretmana čišćenja DPFa.
Korak 7
Uspešno urađena regeneracija DPFa znak je da je Tunap tretmana čišćenja filtera uspešno obavljen. i da su otklonjeni svi kvarovi koji su doveli do začepljenja DPF filtera.
Korak 8
Dijagnostičkim uređajem još jednom se očitava stanje sistema i proverava procenat začepljenosti DPF filtera.
Korak 9
Ceo postupak traje oko 2-3 sata i vozilo napušta servis. U zavisnosti od razloga zapušenosti mušterija dobija savete kako raditi prevenciju da opet ne dođe do zapušenja DPFa.
Važna napomena: U slučaju dijagnostikovanja kvara na nekom od senzora pritiska ili slično vreme trajanja tretmana može se produžiti dok se kvar ne otkloni.
Slike pre i posle:
Pogledajte postupak čišćenja DPFa Tunap tehnologijom
Prevencija – Kako da DPF ostane čist?
Kako kaže narodna izreka bolje je sprečiti nego lečiti.
To važi i u slučaju sistema obrade izduvnih gasova na dizel motorima i DPF filtera. Rašireno je mišljenje, po nama pogrešno, da ukoliko u pretežno gradskim uslovima vozite automobil sa dizel motorom DPF filter će se ubrzo zapušiti. Da se to nebi desilo predlažu se povremene vožnje na otovorenom u režimu 15min na 3000 O/min i slični trikovi. Možda može i ovako ali postoji mnogo jednostavnije i po nama jeftinije rešenje.
Sredstvo Tunap 184 Professional
Specijalno sistemsko sredstvo za snižavanje temperature sagorevanja čestica ćađi u DPF filteru.
Omogućava automatsko izgaranje čađi pri niskim temperaturama izduvnih gasova kod nepovoljnog režima vožnje.
U zavisnosti od pređene kilometraže i uslova vožnje za cenu od 3.000,00 do 6.000,00 dinara na godišnjem nivou ako koristite ovo stredstvo u gotovo 99% slučajeva sprečićete zapušenost DPF filtera.
Professional Tunap 184
Snižavanje temperature regeneracije - kako radi?
- Smanjuje temperaturu sagorevanja čađi u filteru čestica – DPF radi spaljivanje čestica kada postigne temperaturu od 600C° a sa Tunap 184 filter sagorevanje čađi efikasno se obavlja već na 450 C°
- Omogućuje automatsko sagorevanje čađi pri nižim temperaturama izduvnih gasova kod nepovoljnog režima vožnje.
- Odgovara svim dizel motorima sa DPF ili FAP filterom čestica čađi
- Poseduje sertifikate za primenu u EURO3, EURO4, EURO5 i čak EURO6 (za EURO 6 je jedini proizvođač koji ima VERT sertifikat) dizel motorima.
Najčešća pitanja i odgovori
Postoji više razloga zašto se DPF začepi a glavni su:
- Čađave i zaprljane dizne
- Zaprljan Sistem EGR ventila
- Promenljiv kvalitet goriva
- Nepovoljan režim vožnje automobila
- Kvar na nekom od senzora pritiska ili temperature
- Čišćenje filtera bez skidanja sa vozila (Tunap tehnologija)
- Metoda pranja skinutog DPFa specijalizovanom mašinom za pranje
DPF očišćen Tunap sistemom je uporediv sa novougrađenim filterom. Da bi smo osigurali da DPF ostane čist dugo vremena moraju su pronaći i ukloniti uzroci začepljenosti, inače bi se filter mogao opet zapušiti. DPF Servis Magnum je opremljen potrebnim dijagnostičkim uređajima i alatima za otkrivanje i otklanjanje kvarova i na najsavremenijim vozilima.
U saradnji sa Bosch Car Service mrežom imamo pristup informacijama i originalnim rezervnim delovima potrebnim za otklanjanje kvarova na sistemu obrade izduvnih gasova za većinu automobila evropskih i azijskih proizvođača.
Tunap 931 i 932 sredstva koje se koriste za čišćenje DPFa su ne zapaljiva. Ne sadrže nikakve štetna jedinjenja ili metale koji bi mogli na bilo koji način oštetiti DPF filter, SRC i NSC katalizator, senzor ili bilo koji drugi deo sistema čak i na EURO 6 motorima. Potpuno su bezbedni za upotrebu i ni na koji način ne štete okolini.
VERT (evropska asocijacija za kontrolu štetnosti izduvnih gasova) dodelila je Tunapu sertifikat za nabolju dostupnu tehnologiju za čišćenje DPFa. Tunap je uradio istraživanje efikasnosti ove tehnologije na 250.000 vozila.
Link VERTa https://www.vert-dpf.eu/
U suštini DPF filter je potrebno zameniti samo u slučaju kada je neispravan odnosno oštećen (puknut, polomljen, istopljen, oštećen nestručnim pranjem kiselinama i visokim pritiskom i slično). U slučaju kada je DPF zapušen dovoljno ga je samo profesionalno očistiti.
U osnovi SCR i NSC katalizator nemaju nikakve veze sa čišćenjem DPF filtera. Ove komponente su ugrađene u novija vozila (uglavnom EURO 6) kako bi se smanjila emisija azotnih oksida (NOX). Kada se DPF filter čisti ove komponente dolaze u dodir sa Tunap tečnošću ali ona je po njih potpuno bezbedna. Provereno i dokazano.
Tunap svojim proizvodima pruža podršku za kompletno održavanje dizel motora i prevenciju zapušenosti DPFa a mi vam preporučujemo neke:
- micro flex® 989 Direktni čistač dizni DIESEL– sredstvo koje se dodaje u dizel gorivo. Vrlo efikasno čisti dizne od naslaga čađi i smole. Idealan kod većih taloženja (npr. posle pređenih svakih 40.000 km ili kod dizni koje nisu čišćene 4 godine i više). Ovo sredstvo je Tunapovo rešenje (ROA2 tehnologija) za savremene dizel motore koji zbog načina eksploatacije (gradska vožnja, vožnja na otvorenom pri niskim obrtajima, dugi servisni intervali i slično) stvaraju naslage na sistemu ubrizgavanja – diznama. Sredstvo deluje direktno na mlaznicu (diznu) i na taj način štiti od skupih zamena.
- Kvalitet goriva varira od pumpe do pumpe. Sredstvo micro flex® 984 Direktna zaštita dizni DIESEL – ROA2 tehnologija čišćenja deluje direktno na dizne i time smanjuje rizik od skupih zamena. Uz redovnu upotrebu štiti dizne od taloženja primesa u gorivu i na taj način smanjuje potrošnju goriva i emisione vrednosti gasova na nivo novog vozila.
- Povremena vožnja na dužim relacijama je dobra prevencija zapušenosti DPFa. Ukoliko vam je ovakav režim vožnje iz bilo kog razloga nedostupan preporučujemo da na svaki treći napunjen rezervoar dodate Tunap sredstvo Professional Tunap 184. Ovaj aditiv služi za snižavanje temperature sagorevanja čestica ćađi u DPF filteru. Omogućuje automatsko izgaranje čađi pri niskim temperaturama izduvnih gasova kod nepovoljnog režima vožnje.
Tokom Tunap tretmana pri čišćenju DPF filtera sredstvo rastvara čestice čađi. Kasnije pri regeneraciji ove rastvorene čestice sagorevaju proizvodeći CO2. Nema drugog uticaja na životnu sredinu. Takođe ovo rešenje dodatno doprinosi ekologiji time što sprečava (ili produžuje radni vek) potrebu za kupovinom novog DPF filtera.