Reparacija DPF filtera
DPF (filter čestica čađi) ugrađen je na većini modernih automobila sa dizel motorima.
Kao vozač sigurno znate da je potrebno vršiti redovan servis na motoru automobila.
Da li znate da kontrolom i jeftinim preventivnim merama održavanja možete i do 2 puta produžiti radni vek i sprečiti skupe popravke DPFa?
U slučaju da je substrat (saće) DPF filtera oštećeno (postoji pukotina, polomljeno je, oštećeno nestručnim pranjem i slično) potrebno je ugraditi novi DPF.
Cena novog zamenskog DPFa kreće se od 480 EUR pa do 1.500 EUR. DPF filter moguće je i reparirati ugradnjom novog substrata (saća). Cena ove reparacije kreće se od 150 do 450 EUR.
Vrste oštećenja saća DPFa i zašto nastaju?
Jedan od najčešćih problema na modernim automobilima sa dizel motorom je kvar na sistemu za obradu izduvnih gasova koji uzrokuju zapušenje ili kvar DPF filtera.
Ukoliko je DPF filter samo zapušen moguće ga je kvalitetno očistiti i gotovo 100% povratiti njegovu funkciju.
U slučaju nastanka oštećenja saća DPFa filter je potrebno zameniti novim.
Ovde ćemo navesti najčešće vrste oštećenja DPF filtera i zbog čega ona nastaju.
- Pucanja saća DPFa kao posledica čestih i previsokih temperatura u toku regeneracija a usled kvara komponenti koje daju uslov za obavljanje regeneracije DPFa.
- DPF je zapušen pepelom u većem procentu što smanjuje kapacitet filtera i prouzrokuje česte i duge regeneracije koje mogu oštetiti keramičko saće.
- Pokušaji samočišćenja DPFa od strane vozača agresivnom vožnjom na visokim obrtajim. Ovo ima smisla kada je u DPF filteru samo povećan procenat čađi. Ukoliko postoji dodatni problem (visok sadržaj pepela, kvar na turbini, kvar EGRa, kvar na nekom od senzora i slično) forsiranje motora vožnjom u visokim obrtajima može samo dodatno naškoditi pa čak i prouzrokovati trajno oštećenje saća filtera.
- Mehaničko (fizičko) oštećenje saća DPFa. Saobraćajna nezgoda, nestručna popravka, nagla promena temperature u toku regeneracije ili jači udarac u kućište DPFa mogu izazvati oštećenje keramičkog jezgra.
- Uklonjeno saće DPFa (gašenje DPFa). Često se vlasnicima automobila umesto popravke i održavanje savetuje da se DPF filter softverski ugasi. Ovo podrazumeva da se saće DPFa slomi i izbaci iz njegovog kućišta.
Kako povoljno popraviti DPF ?
Pogledajte video u kom smo objasnili sve o tome kako povoljno popraviti DPF filter.
Koja su moguća rešenja kada je saće DPFa oštećeno?
Postoji nekoliko rešenja koja možete odabrati u slučaju kada je DPF trajno štećen.
Prva opcija je kupovina originalnog DPF filtera. Ovo podrazumeva nabavku kompletnog DPF filtera od ovlaštenog uvoznika određene marke automobila. Reč originalni znači da je filter proizvela fabrika proizvođač automobila (npr Opel, VW, Citroen…) što potvrđuje utisnuti logo proizvođača na kućištu filtera.
- Prednost ove opcije je u tome što dobijate novi izuzetno kvalitetan filter. DPF filter je identičan kao i stari po svim karakteristikama tako da je zagarantovana potpuna kompatabilnost.
- Jedini nedostatak nabavke originalnog fabričkog DPF filtera je njegova visoka cena. Cena originalnih filtera kreću se od 1.200 EUR pa idu i do nekoliko hiljada eura što naravno zavisi od marke i modela automobila.
Druga opcija je nabavka polovnog originalnog DPF filtera. U današnje vreme postoji veoma razvijeno tržište polovnih delova gotovo za sve marke i modele automobila. Za popularne modele automobila moguće je nabaviti polovan DPF filter po ceni već od 200EUR.
- Prednost pri nabavci polovnog DPF filtera je njegova povoljna cena. Po ceni od 200 do 500 EUR moguće je nabaviti odgovarajući polovan DPF filter. Ukoliko saće DPF filtera nije oštećeno i kontaminirano tečnostima kao što su ulja, nafta ili antifriz ugrađeni deo će funkcionisati bez problema.
- Nedostatak pri kupovini polovnog filtera je rizik da kupite oštećen DPF. Često je oštećenje saća DPF filtera takvo da ga je nemoguće uočiti vizuelnim pregledom. Detaljnim ispitivanjem može se utvrditi da li postoje oštećenja u unutrašnjosti saća. Rizik pri nabavci polovnog dela je i u tome što se ne dobija nikakva garancija na trajnost pa ukoliko se ustanovi da je filter prilikom nabavke potpuno ispravan ipak niko ne može da proceni koliko dugo će funkcionisati ispravno.
Treća opcija je kupovina novog zamenskog DPF filtera. Na tržištu postoji veliki broj proizvođaća zamenskih DPF filtera različitih cena i kvaliteta. Zamenski deo znači da je to deo koji po svim karakteristikama treba da odgovara originalnom delu ali u praksi ovakvi delovi su uglavnom nižeg kvaliteta u odnosu na originalne. Ono što mi znamo o ovim filterima je da se kod jeftinih opcija štedi na količini i kvalitetu saća DPF filtera tj spolja filter izgleda identično kao originalni ali unutra je stavljeno saće manje zapremine i lošijeg kvaliteta.
- Prednost kupovine novog zamenskog DPF filtera. Na aftermarket tržištu auto delova dostupan je širok izbor zamenskih DPF filtera različitih cena i kvaliteta. U relativno kratkom roku moguće je poručiti odgovarajući DPF filter sa kompletom za zamenu. Cene ovih filtera su pristupačne u odnosu na originalne i kreću se od 500 pa sve do 1.500 EUR. Na cenu filtera najviše utiče za koju marku i modela automobila se nabavlja kao i brend odnosno proizvođaća filtera.
- Najveći nedostatak zamenskih DPF filtera je moguć nizak nivo kvaliteta saća unutar njega. U znatnom procentu posle ugradnje ovakvih filtera brzo se pokažu njegovi nedostaci. Ukoliko je kvalitet saća filtera loš ili nedovoljne zapremine senzori koji kontrolišu rad sistema za obradu izdvnih gasova nisu u mogućnosti pravilno očitati podatke kako bi rad motora bio usklađen. Narodski rečeno kompjuter počne da brljavi.
Četvrta mogućnost je reparacija DPF filtera zamenom katalitičkog jezgra odnosno saća filtera.
- Remont starog DPFa ubacivanjem novog saća je dobar način da se dođe do kvalitetnog rešenja uz pristupačnu cenu. Ukoliko se odabere kvalitetno saće odgovarajuće zapremine i uz to da se stručno izvede postupak reparacije ovo rešenje po kvalitetu može biti kao nabavka originalnog fabričkog DPF filtera. Ovakva investicije je veoma isplativa vlasnicima koji nameravaju da u dužem periodu voze svoje automobile. U zavisnosti od veličine i kvaliteta saća DPF filtera cena kompletne reparacije kreće se između 200 i 450 EUR. Ukoliko se postupak reparacije izvede stručno uz kvalitetnu dijagnostiku svih komponenti koji utiču na kvalitet izduvnih gasova i otklone pronađene greške sistema ovako remontovan DPF filter funkcioniše bez ikakvih problema u dužem periodu.
- Reparacija DPF filtera zahteva visok stepen obučenosti majstora kao i dosta skupe opreme za dijagnostiku i sam proces remonta. Takođe postoji rizik da se ugradi saće lošeg kvaliteta i nedovoljne zapremine što može dovesti do nefunkionisanja sistema za obradu izduvnih gasova.
Kako se vrši reparacija DPF filtera?
Ovo su 4 ključne tačke za uspešno izvedenu reparaciju DPF filtera:
- Dijagnostika
- Izbor kvalitetnog saća DPF filtera
- Stručno izveden postupak reparacije
- Testiranje i podešavanje sistema nakon ugradenje repariranog filtera
Proces reparacije DPF filtera
1
Po prijemu vozila u servis radi se auto dijagnostika motornog računara. Ustanovi se da li u kompjuteru postoje zabeležene greške što bi ukazalo na to šta je dovelo do kvara DPFa. Endoskopskom kamerom proveravamo unutrašnjost filtera.
2
Skida se (demontaža) kompletnog kućišta DPF filtera.
3
Još jednom se proverava stanje skinutog DPFa. Pregledom se pokušava ustanoviti šta je dovelo do njegovog kvara.
4
Vađenje DPF filtera. Deo filtera u kome se nalazi substrat (saće) uklanja se preciznim isecanjem.
5
Ugradnja novog odgovarajućeg saća DPFa. Na mesto starog ugrađuje se novi substrat (saće) koje potpuno odgovara fabričkom. Snabdeveni smo širokim izborom substrata tako da možemo kvalitetno izvršiti popravku DPFa gotovo na svim vozilima.
6
Kada je novi substrat ugrađen kompletan deo se montira nazad na automobil. Ovom prilikom vršimo zamenu svih dotrajalih zaptivača i nosača na ovom delu izduvnog sistema.
7
Startuje se motor automobila i proverava rad kompletnog sistema za obradu izduvnih gasova. Dijagnostičkim uređajem kontrolišu se parametri koji utiču na proces regeneracije DPF filtera. Ukoliko ima zabeleženih grešaka one se brišu i štampa se izveštaj o stanju sistema. Ako postoji kvar na automobilu koji može uticati na pravilan rad motora i obradu izduvnih gasova pravimo predlog rešenja i o tome obaveštavamo vlasnika vozila.
8
Vlasnik vozila preuzima ispravan automobil i tom prilikom mu se predaje staro saće DPFa. Ovom prilikom izdajemo zapisnik o stanju vozila i garantni list.
Ponuda za auto servise
Odobravamo popust na repataciju DPF filtera za auto servise.
Ukoliko se bavite servisom automobila i imate potrebe za uslugom reparacije DPF filtera slobodno nas kontaktirajte.
Pošaljite nam potrebne podatke i dobićete ponudu za kompletnu reparaciju DPF filtera.
Sarađujemo sa kurirskim službama tako da na taj način pokrivamo čitavu teritiriju R. Srbije.
Najčešća pitanja i odgovori
Kvalitet DPF filtera najviše zavisi od vrste materijala od koga se izrađuje njegovo saće. Monolitna struktura (saće) DPF filtera se proizvodi od keramike koja je presvučena katalitičkim slojem plemenitih metala. Postoje 2 vrste keramike od koje se izrađuju jezgra DPFa, silicijum karbid (SiC) i kordijerit. Saća izrađena od silicijum karbida su kvalitetnija opcija jer podnose temperature preko 1700 C°. SiC saća DPFa se prepoznaju po sivo-plavičastoj boji keramike. Druga vrsta su saća izrađena od kordijerita. Ova jezgra se prepoznaju se po svojoj žuto-beloj boji a temperature koje uspešno podnose su do 1200 C°. Prilikom raparacije DPF filtera upotrebljavamo saća izrađena od silicijum-karbida.
Na uslugu reparacije kao i na funkciju repariranog DPF filtera dajemo garanciju 25 meseci. Ovde moramo napomenuti da bi DPF filtera uspešno obavljao svoju funkciju potrebno je dijagnostikovati i otkloniti moguće kvarove na povezanim sistemima. Pored usluge čišćenja i reparacije DPF filtera bavimo se dijagnostikom i popravkom komponenti motora koje utiču na pravilan rad sistema za obradu izduvnih gasova kod automobila sa benziskim i dizel motorima.
Proces reparacije DPF filtera se obavlja u toku jednog radnog dana. Sama reparacija ne traje toliko dugo ali auto dijagnostika se radi dok je motor zagrejan. Ukoliko se utvrdi da je potrebno uraditi reparaciju DPFa treba sačekati da se motor ohladi da bi se filter mogao demotirati. Zavisno od modela automobila demontaža filtera može potrajati i do 2 radna sata. Nakon reparacije i ponovne ugradnje DPF filtera ponovo se radi autodijagnostika gde se kontrolišu parametri bitini za ispravan rad sistema za obradu izduvnih gasova. Sve ove procedure traju od 4 do 8 radnih časova.