Dekarbonizacija motora
Profesionalno čišćenje unutrašnjosti motora vodonikom
Vremenom se u svakom motoru talože naslage ugljenika koje smanjuju njegovu efikasnost i povećavaju potrošnju goriva.
H2E dekarbonizacija motora pomoću vodonika je bezbedan i efikasan način da motoru vratite optimalne performanse i smanjite troškove održavanja — bez rastavljanja i bez upotrebe agresivnih hemikalija.

Šta je dekarbonizacija motora?
Dekarbonizacija motora je efikasan i bezbedan proces uklanjanja naslaga ugljenika (C – karbon) iz unutrašnjosti motora pomoću čistog H2 gasa (vodonik). Tretman se sprovodi bez upotrebe hemikalija, aditiva ili mehaničkih intervencija – kroz usisnu granu se ubacuje vodonik koji sagoreva zajedno sa gorivom i čisti klipove, ventile, komoru za sagorevanje i turbinu.
Ova procedura značajno doprinosi boljem sagorevanju, tišem radu motora i smanjenju potrošnje goriva.
Prednosti H2E dekarbonizacije

- Tiši i mirniji rad motora
- Do 15% smanjena potrošnja goriva
- Bolji odziv na gas i ubrzanje
- Duži vek trajanja DPF-a, EGR ventila i turbine
- Manje zagađenja
- Do 75% manje potrebe za vanrednim servisnim intervencijama

Iz praćenja iskustava u radu sa flotama vozila (taxi službe, kurirske službe, kargo transport), redovni tretmani H2E dekarbonizacije motora smanjuju broj vanrednog odlaska u servis i do 75%.
Za koga je namenjena dekarbonizacija?
Vozila sa više od 80.000 km pređenih
Dizel motori sa DPF filterom, EGR ventilom i turbinom
Vozila na TNG/CNG
Taksisti, dostavne i flotne službe
Vozači koji primećuju gubitak snage i povećanu potrošnju
Kamioni, građevinske i poljoprivredne mašine
Kako radi dekarbonizacija motora H2 (vodonik) gasom?

Evo kako funkcioniše tretman dekarbonizacije u 4 koraka:
- Proizvodnja vodonika:
H2E uređaj elektrolizom iz vode proizvodi vodonik visoke čistoće i zapremine – do 1200 litara na sat. Ova količina H2 gasa je dovoljna i za čišćenje i velikih motora — čak i kod kamiona i teških mašina. - Unošenje H2 u motor:
Vodonik se uvodi u usis motora dok radi na leru, bez rastavljanja motora, bez hemikalija, aditiva ili mehaničkog zahvata. - Sagorevanje vodonika:
Unutar komore za sagorevanje, vodonik se meša sa vazduhom i normalno sagoreva. Pri toj reakciji dolazi do hemijskog čišćenja – vodonik reaguje sa naslagama ugljenika i pretvara ih u gasoviti CO₂ i vodenu paru. - Eliminacija naslaga:
Naslage čađi, gareži i karbona sa ventila, klipova, turbo punjača, EGR ventila i DPF filtera se rastvaraju i uz ostale izduvne gasove izbacuju kroz izduvni sistem.
Šta vozač konkretno dobija dekarbonizacijom?

Uz samo jedan do dva tretmana dekarbonizacije godišnje (za vozila koja prelaze do 20.000 km), dobijate brojne prednosti:
- tiši i mirniji rad motora
- povraćaj izgubljene snage
- niža potrošnja goriva
Najveća korist se primeti na duže staze – tretmani značajno doprinose očuvanju ključnih delova motora i perifernih komponenti kao što su EGR, DPF i turbina, pa su kvarovi ređi, a troškovi održavanja niži.
Naša računica kaže: ako vozilo troši samo 5% manje goriva, što je realan minimum, već ta ušteda pokriva cenu tretmana – praktično ga dobijate gratis.
Sve što je potrebno jeste da 1–2 puta godišnje dovedete vaše vozilo na H2E tretman u naš DPF servis u Zrenjaninu.
Zašto izabrati H2E tehnologiju?

Na grafikonu iznad prikazani su rezultati internog testiranja H2E uređaja i nekoliko konkurentskih modela.
Magnum DPF Servis koristi H2E tehnologiju – domaći, sertifikovani sistem razvijen u saradnji sa Fakultetom tehničkih nauka iz Novog Sada.
Za razliku od jeftinih kineskih uređaja koji proizvode male količine vodonika niskog kvaliteta, H2E mašina koristi napredne elektrolizere i proizvodi stabilan tok visokokvalitetnog H2 gasa. Ovo omogućava efikasno i bezbedno čišćenje bez rizika za motor.
Suština tretmana dekarbonizacije motora vodonikom je u proizvodnji i ubacivanju dovoljne količine kvalitetnog H2 gasa u usis motora. Inženjeri H2E su odradili testiranje i poređenje našeg i uređaja jednog evropskog proizvođača (koji inače koristi kineski elektrolizer) i jednog uređaja kineske proizvodnje. U grafikonu ispod jasno se vidi koliko je H2E uređaj superiorniji u proizvodnji vodonika.
Prednosti H2E u odnosu na jeftine uređaje
Proizvodnja čistog H2 gas dovoljnog i za tretmane kamionski motora preko 16.000 cm3
Kvalitetan i siguran tretman uz precizno doziranje gasa
Dokazana bezbednost i efikasnost (atesti FTN Novi Sad)
Redovna kontrola i servis uređaja obezbeđuju sigurnu proizvodnju H2 gasa
- H2E uređaji već na startu proizvode znatno više kvalitetnog H2 gasa od drugih – i to bez opadanja performansi čak do 500 tretmana. Nakon toga, uređaj se šalje na redovan servis, gde se menja elektrolit i kapacitet se vraća na fabrički nivo.
- Kod konkurentskih uređaja, posebno onih kineske proizvodnje, količina proizvedenog gasa rapidno opada već nakon nekoliko desetina tretmana. Štaviše, količinu vodonika koju H2E ubaci u jednom tretmanu, konkurentski uređaji postižu tek nakon 25 ponavljanja.
- Ovi uređaji nemaju organizovan servis, ni kontrolu kvaliteta – što dodatno umanjuje njihovu efikasnost.
- Pravilno doziranje H₂ gasa je ključno za efikasan i bezbedan proces dekarbonizacije.
Za automatsko upravljanje H2E uređajem razvijen je napredni softver kojim korisnik upravlja jednostavno putem aplikacije.
Proces započinje unosom tačnih podataka o vozilu — izborom modela, karakteristikama motora i stanju vozila. Nakon toga, tretman dekarbonizacije se pokreće, a dalji tok procesa je potpuno automatizovan. Softver u realnom vremenu nadgleda sve ključne parametre, čime se obezbeđuje optimalno i sigurno čišćenje motora.
- Cena tretmana. U poređenju sa konkurentskim uređajima prostije tehnologije, H2E tretman pruža višestruko veći efekat čišćenja i sigurnosti za motor. Dekarbonizacijom motora H2E tehnologijom za nešto veću cenu tretmana dobijate i do 25 puta bolji efekat.
Kako izgleda profesionalni tretman dekarbonizacije motora u DPF servisu Magnum?

- Vozilo se priključuje na H2E uređaj
- Kroz usisnu granu ubacuje se H2 gas
- Tretman traje oko 45 minuta
- Motor se testira pre i posle tretmana
- Klijent dobija izveštaj i preporuke za dalje održavanje
Tokom promotivnog perioda, uz svaku uslugu dekarbonizacije motora, našim klijentima pružamo i auto dijagnostiku motornog računara. Trenutno se ova usluga ne naplaćuje.
Šta to podrazumeva?
✔️ Priključivanje dijagnostičkog uređaja
✔️ Očitavanje svih zabeleženih grešaka u motornom računaru
✔️ Poseban fokus na:
- sistem ubrizgavanja goriva
- usis vazduha
- sistem za obradu izduvnih gasova (katalizator, DPF, EGR, AdBlue sistemi)
Nakon završenog tretmana vozaču prezentujemo trenutno stanje motora i ključnih komponenti, uz konkretne savete kako da se eventualni problemi otklone, ili — ukoliko je sve u redu — kako da se optimalno stanje očuva i produži vek trajanja motora.
Cena tretmana
Promotivna cena: od 6.000 do 9.000 RSD
Tretman se može raditi samostalno ili kao dodatna usluga uz mašinsko čišćenje DPFa.
Najčešća pitanja i odgovori
Da li je dekarbonizacija motora H2E tehnologijom bezbedna za motor?
Da. H₂E dekarbonizacija koristi isključivo čist vodonik, bez hemikalija i mehaničkog zahvata. Proces je potpuno neinvazivan i ne menja fabrička podešavanja motora. Pogodan je za sve vrste modernih motora, uključujući i one sa turbom, DPF filterom i EGR ventilom.
Za koja vozila je namenjena dekarbonizacija motora?
H₂E dekarbonizacija se može raditi na:
- dizel i benzinskim motorima,
- vozilima sa TNG/CNG pogonom,
- kamionima, autobusima, poljoprivrednim i građevinskim mašinama.
Preporučuje se za vozila sa više od 80.000 km i posebno za vozila sa sistemima za obradu izduvnih gasova (DPF, EGR, katalizator).
Koliko često treba raditi dekarbonizaciju?
Optimalno je da se tretman radi 1–2 puta godišnje, u zavisnosti od načina korišćenja vozila i kilometraže.
Vozila koja rade u otežanim uslovima (dostava, gradska vožnja, taksi, flote) mogu imati koristi i od češćeg tretmana.
Koliko traje tretman dekarbonizacije?
Kompletan tretman traje oko 45-60 minuta, a uključuje i besplatnu auto dijagnostiku motornog računara, kako biste dobili potpuni uvid u stanje vašeg vozila.
Koje su glavne prednosti dekarbonizacije motora?
Nakon tretmana možete očekivati:
- tiši i mirniji rad motora,
- povraćaj izgubljene snage,
- smanjenu potrošnju goriva (prosečno do 5–15%),
- manje dima i zagađenja,
- duži vek trajanja DPF-a, EGR ventila i turbine,
- manje vanrednih servisnih intervencija.
Da li se dekarbonizacijom može produžiti vek trajanja DPF filtera?
Da. Redovni tretmani H2E dekarbonizacije pomažu u smanjenju emisije i stvaranja naslaga čađi i čestica koje doprinose zapušenju DPF filtera.
Na taj način se produžava njegov vek trajanja i smanjuje potreba za čišćenjem ili zamenom.
Da li dekarbonizacija pomaže u rešavanju problema sa EGR ventilom?
Da. Zavisno od konstrukcije EGRa tretman manje ili više pomaže u uklanjanju naslaga karbona sa EGR ventila. U nekim situacijama imali smo iskustvo da je nakon tretmana nestala greška koju je računar prijavljivao vezano za EGR. Preventivno dejstvo je garantovano jer će manja emisija čađi i čistiji gasovi osigurati bolje funkcionisanje i smanjiti rizik od njegovog blokiranja.
Da li tretman utiče na fabričku garanciju vozila?
Ne. H2E tretman je potpuno bezbedan i ne remeti fabrička podešavanja, niti fizički menja komponente motora.
Ne predstavlja osnov za gubitak garancije.
Koliko košta tretman dekarbonizacije?
Promotivna cena tretmana u našem servisu je trenutno od 6.000 do 9.000 dinara, u zavisnosti od vrste i veličine motora.
Tretman se može raditi samostalno ili kao dodatak uz mašinsko čišćenje DPF-a.
Kako mogu da zakažem tretman?
Jednostavno!
Možete nas pozvati na telefon +381 695006006 ili poslati upit putem kontakt forme na sajtu ili doći direktno u naš servis na adresi:
Đure Jakšića 14, Zrenjanin — ovlašćeni partner H2E sistema.
Da li dekarbonizacija čisti sistem usisa vazduha?
Ne direktno.
H2E dekarbonizacija čisti unutrašnjost motora (komoru za sagorevanje, klipove, ventile itd.) i delove kroz koje prolazi smeša goriva i vazduha u fazi sagorevanja.
Sam usisni kolektor i EGR kanali mogu se delimično pročistiti zahvaljujući recirkulaciji gasova tokom tretmana, ali za potpuno mehaničko čišćenje usisa potreban je poseban tretman.
Koje sve komponente motora čisti dekarbonizacija, a koje ne?
Dekarbonizacija efikasno čisti:
- klipove i komoru za sagorevanje
- ventile (sa strane izduvne grane)
- turbinu (ispušnu stranu)
- EGR ventil (izduvni deo)
- DPF filter (olakšava regeneraciju)
- Vrhove svećica i grejača
- Vrhove dizni
Ne čisti direktno:
- sistem usisa pre leptirastog ventila
- intercooler i usisne cevi
- injektore (mehaničke nečistoće u mlaznicama)
Za te komponente preporučuje se dodatno čišćenje po potrebi.
Da li je potrebno zameniti motorno ulje nakon dekarbonizacije?
Nije obavezno, ali se preporučuje ako je ulje već pri kraju radnog veka.
Tretman ne ulazi u podmazivački sistem, ali blago podiže temperaturu rada i može osloboditi fine čestice koje završe u filteru ulja — zato je prevremena zamena dobra praksa za maksimalnu zaštitu motora. Suštinski tretman doprinosi održanju kvaliteta motornog ulja jer utiče na efikasnost motora i smanjuje emisuju materija koje bi završavale u ulju.
Koliko često smem raditi tretman dekarbonizacije?
Nema štetnih ograničenja — tretman se može raditi više puta godišnje, ali je u većini slučajeva dovoljno 1–2 puta godišnje.
Kod intenzivne eksploatacije (dostava, taksi, gradska vožnja), tretman se može raditi i češće, u dogovoru sa serviserom.
Gde završe sve nečistoće iz motora koje tretman uklanja?
Tokom tretmana, vodonik reaguje sa naslagama ugljenika i pretvara ih u gasoviti CO₂ i vodenu paru, koje motor izbacuje kroz izduvni sistem.
Manji deo finih čestica može završiti u DPF filteru (ako je prisutan), ali ukupna količina je takva da DPF uspešno obradi te ostatke tokom sledećih regeneracija.
Nečistoće ne ostaju unutar motora i ne vraćaju se u uljni sistem, jer je ceo proces usmeren na potpunu gasifikaciju čestica karbona.