Kako održavati FAP kod francuza?

Održavanje FAP filtera (Filtre à Particules), koji se koristi kod francuskih automobila poput Pežoa i Citroena, zahteva redovnu brigu i poznavanje specifičnih zahteva ovog sistema. FAP je sličan DPF filteru (Diesel Particulate Filter), ali koristi posebnu tečnost za regeneraciju koja pomaže sagorevanju čestica čađi. Evo nekoliko ključnih saveta za održavanje FAP filtera:

1. Redovna dopuna Eolys tečnosti:

  • Eolys tečnost je specifična aditivna tečnost koja pomaže u procesu regeneracije FAP filtera, snižavajući temperaturu potrebnu za sagorevanje čestica čađi.
  • Proveru nivoa Eolys tečnosti moguće je uraditi putem dijagnostičkog uređaja. Po potrebi tečnost se  dopunjava i radi reset prema uputstvima proizvođača.
  • U većini slučajeva, dopunjavanje se vrši na oko 80.000-120.000 km.
  • Ako nivo tečnosti padne ispod potrebnog minimuma, regeneracija može postati neefikasna, što dovodi do bržeg zapušenja filtera.
* Set za dopunu Eolys aditiva

2. Redovna vožnja na otvorenim putevima:

  • Regeneracija FAP filtera se najbolje odvija tokom vožnje na većim brzinama, obično na otvorenim putevima ili autoputu, gde motor može dostići višu temperaturu.
  • Preporučuje se vožnja pri većim obrtajima na autoputu u trajanju od 15 do 30 minuta barem jednom mesečno. To pomaže u sagorevanju nakupljenih čestica i čišćenju filtera.
  • Kratke vožnje po gradu mogu uzrokovati nakupljanje čađi, jer se motor ne zagreva dovoljno za regeneraciju.

3. Praćenje indikatora na instrument tabli:

  • Vozila sa FAP filterom imaju lampicu upozorenja koja se pali kada se filter zapuši ili kada je nivo aditiva nizak. Ako se lampica upali, obavezno odmah reagujte, jer produžena vožnja sa zapušenim filterom može dovesti do većih problema.
  • Ako primetite smanjenu snagu motora moguće je da je filter zapušen i da je potrebno čišćenje ili dopuna aditiva.

4. Korišćenje kvalitetnog dizel goriva:

  • Kvalitet goriva ima veliki uticaj na rad FAP filtera. Korišćenje kvalitetnog dizel goriva sa manjim procentom sumpora smanjuje nakupljanje čestica i pomaže efikasnijem radu filtera.
  • Izbegavanje jeftinih goriva niske kvalitete može pomoći u produženju životnog veka FAP filtera i smanjiti potrebu za čestim čišćenjem.
  • Gorivo sipajte isključivo na zvaničnim pumpama. Nafta iz buradi ili drugih rezervoara može sadržati nečistoće i izazvati oštećenja osetljivih sistema na motoru.

5. Profesionalno mašinsko čišćenje:

  • Tokom vremena FAP filter se puni ostacima nesagorelog aditiva u vidu crvenih zrnaca poput peska. Kako se filter puni ovim ostacima smanjuje se kapacitet za čestice čađi. Ovo dovodi do čestih regeneracija ili totalne blokade FAPa. U ovoj situaciji potrebno je obaviti mašinsko čišćenje. Ovo se najčešće radi na kilometraži između 180.000 i 220.000 km.
  • Mašinsko čišćenje uklanja čestice pepela, čađi i suvih ostataka aditiva iz filtera i vraća njegovu efikasnost.
  • Zbog svoje specifične konstrukcije gde se u istom kućištu sa filterom nalaze i dva katalizatora treba biti veoma oprezan pri čišćenju kako nebi došlo do trajnog oštećenja FAP filtera.
  • Ovaj postupak treba obavljati u ovlašćenim servisima ili specijalizovanim radionicama koje imaju iskustvo u čišćenju FAP filtera.

6. Redovno održavanje motora:

  • Problemi sa ubrizgavanjem goriva, diznama, ili EGR ventilom (sistem za recirkulaciju izduvnih gasova) mogu dovesti do nepravilnog sagorevanja i povećane količine čađi, što opterećuje FAP filter.
  • Redovno menjanje ulja i filtera, kao i održavanje EGR ventila, može smanjiti količinu čestica koje dolaze u filter i time produžiti njegov radni vek.

Održavanje FAP filtera zahteva pažnju, ali uz pravilno održavanje i redovnu regeneraciju može trajati dugo bez potrebe za skupim zamenama. Pratite savete proizvođača i obratite pažnju na znake zapušenja kako biste izbegli veće troškove i osigurali efikasno funkcionisanje sistema za obradu izduvnih gasova.

Zakažite pregled